25Mar

Yeni Koltuğunuza Oturmadan Önce

Yeni bir organizasyon ve yeni rolünüzde en büyük riskiniz, olmadığınız biri gibi görünmeye çalışmaktır. En büyük gücünüz ise olduğunuz kişi olabilmektir.

Beklediğiniz gün geldi ve size vaat edilen iş teklifini aldınız. Yeni pozisyonunuz sizi ileriye taşıyacak. Yeni organizasyon da kendi alanında lider… Önemli…

Yeni organizasyonda kararlaştırılan işe başlangıç tarihine birkaç hafta kaldı, zaman daralıyor. Nasıl hazırlanıyorsunuz? Yeni bir pozisyona geçerken bazı riskler var, bu riski nasıl yönetiyorsunuz, nasıl yöneteceksiniz? Hazır olduğunuzdan nasıl emin olacaksınız?

Böyle bir durum için, şu öneriler yardımcı olacaktır;

1. Eski Organizasyondan Zarafetle Ayrılın: ilk izlenimi yaratmak için nasıl ki ikinci bir şansınız yoksa, şirketten ayrılma sürecine de geri dönüş olmuyor; bu sürecin bir profesyonel olarak sizin itibarınıza nasıl katkıda bulunabileceği veya itibarınızı ne kadar zedeleyeceğini düşünerek hareket etmelisiniz.
2. Yeni şirketinizi olabildiğince tanıyın.
3. Neyi, neleri geride bırakmanız gerektiğini düşünün: Şimdi geçmişteki performans görüşmelerinizi ve başarılarınızı düşünerek bunları yeni şirket ve rolünüzde nasıl başarıya dönüştüreceğinize odaklanma zamanı. Başlangıçlar sonlarla başlar.
4. Taze zihinle yol alın: Yeni pozisyonunuza, alanınız dolayısıyla ve/veya fonksiyonel uzman olduğunuz için seçildiniz, konunun uzmanı sizsiniz. Ancak, başlangıçta takım tarafından sürüklenmeye, orkestra şefi değil oyuncu olmaya hazırlıklı olun.
5. Dinlemeyi önceliklendirin: Yeni görevinizde erken başarıyı etkileyecek hiçbir şey ne kadar iyi dinlediğiniz kadar önemli değildir.
6. Kişisel hikayeniz üzerine çalışın: Yeni organizasyonunuzdaki kişiler sizi yakından tanımak isteyeceklerdir. Kişisel hikayenizi paylaşmadan, üzerinde çalışın.
7. Güven inşa etmenin ne anlama geldiğini uzun uzun düşünün: Güven inşa etme becerisine sahip değilseniz, bir yabancı gibi görülme, dışlanma ihtimaliniz çok yüksek olacaktır.
8. Bir mentorla uyumlanma gündemi üzerinde çalışın.
9. Başarıya odaklanın: Her şeyin çok önemli ve çok acil olarak tanımlandığı toplantılara hazırlık için zihinsel olarak başarıya odaklanın, prova edin.

Şu 3 Soru da şirketin İnsan Kaynakları Departmanına:

1. En son işe aldığınız kişi ne kadar hazırlıklıydı? Şirketinize katılmadan önce kendisine nasıl bir destek verildi? İdeal olarak ne yapılsaydı iyi olurdu?
2. Yeni başlayacak kişiye şirket ürünlerini kullanma, görme, eğer varsa ürün sergileme salonunu ziyaret etme ve/veya sunulan hizmetleri deneyimleme fırsatı verildi mi? Bir dahaki sefere neyi farklı yapacaksınız?
3. Şirketinize yeni katılacak profesyonelin işe başlamadan önce dahili bir mentorun atandığını varsayarsak, bu durumda mentorun rolü nedir? Mentorluk nasıl daha etkili olabilir?

Copyright © 2023 HUMANERA – Bütün Hakları Saklıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This field is required.

This field is required.