Pandemi süreci ile birlikte hayatımıza hızlıca giren ve bir çok firmanın kalıcı olarak geçiş sağladığı uzaktan çalışma sistemi, bir çok yeniliği beraberinde getirdi. Özellikle iş değişikliği gerçekleştiren ve yeni işine uzaktan çalışma sistemi ile başlayan kişilerin adaptasyon konusunda zaman zaman problem yaşaması, bu yeniliklerin getirdiği zorluklardan başlıcası olarak ifade edillebilir. Peki bu durumla başa çıkmak nasıl mümkün olabilir? Aşağıdaki maddeler zorluk çekmeden nasıl uzaktan çalışmayla yeni iş yerinize adepte olacağınıza dair kısa ipuçları içermekte :

Sosyal Ağınızı Genişleterek

Yeni başladığınız çalışma ortamında ekip arkadaşlarınızla veya dirsek teması çalışacağınız iş arkadaşlarınızla e-mail üzerinden ya da görüntülü görüşmeler aracılığı ile tanışmaktan çekinmeyin. Yöntemi değişmiş olsa da sosyalleşmenin her şekli sizi başladığınız işe kolaylıkla adapte edecektir.

Şirket Kültürünü Öğrenerek

İşe başladığınız şirketin kültürünü öğrenmeden o şirkete adapte olmak mümkün değildir. Şirketinizdeki insanların hedefleri, değer verdikleri şeyler nelerdir? İş ortamı ne kadar resmi ya da rahat? Toplantılarda ve e-maillerde insanların kullandıkları dil ve  birbirlerine hitap şekilleri nasıl gibi noktalara dikkat edin ve bu konuda fikir edinmeye çalışın. Bir şirketin kültürü hakkında bu ve benzeri soruların yanıtlarını arayarak kolayca bilgi sahibi olunabilir.

Yardım Teklif Ederek

Birlikte çalıştığınız arkadaşlarınıza yardım teklif etmekten çekinmeyin. Birisi onlara yardım etmek istediğini söylediğinde herkes bunu nazikçe ve sevinçle karşılar. Yeni iş ortamınızda iş arkadaşlarınıza ve yöneticilerinize günlük sorumluluklarının neler olduğunu sorun. Ve kimlere, ne şekilde yardımcı olabileceğinizi öğrenin. Bu durumun, iş arkadaşlarınızla bağınızı güçlendirecek önemli bir adım olduğunu deneyimleyeceksiniz.

Bir Mentor Edinerek

Yeni başladığınız bir şirketi tanımanın en iyi yolu, orada size yol gösterecek, çalışmalarını takdir ettiğiniz bir kişiden bilgi ve yönlendirme almaktır. Soru sorabileceğiniz, öneriler alabileceğiniz ve güvendiğiniz birisi olması işinizde fark yaratmanızı mümkün kılar.

Yerinde ve Doğru Sorular Sorarak

Yeni bir işe başlarken bir çok sorunuz olacaktır. Soru sormaktan kesinlikle çekinmeyin ancak insanları sıkmamak ve yanıtları daha iyi anlayabilmek için bu konuda stratejik davranmakta fayda var. Bu konuda sorularınızı önceliklerine göre sıralayarak en az önemli olanları zaman içerisine yayarak sorabilirsiniz.

Günlük Bir Rutin Geliştirerek

Bir şirket içerisinde çalıştığınızda günlük rutininiz zamanla oturur ve bu iş yerine adaptasyon için oldukça gereklidir. Uzaktan çalışma durumunda da bunu gerçekleştirebilmek aynı etkiyi yaratacaktır. Örneğin evinizde sadece çalışma için bir köşenizin olması, sabah kahvaltı, öğle yemeği ve mola saatlerinizi belirli saatlerde gerçekleştirmek önemlidir. Bu sayede hem zaman kayıplarından uzaklaşır, hem de adaptasyon sürecinizi hızlandırmış olursunuz.

Kaynak: Elite World Hotels Blog

 

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir