İnsan Kaynaklarında Marka ve Pazarlama Stratejileri
İçinde bulunduğumuz dönemde rekabetin artmasıyla birlikte şirketler de rekabet üstünlüğü sağlama ve koruma çabasına girdi. Başarılı olabilmek için insan kaynaklarında marka ve pazarlama alanında atılacak adımların önemi büyük. Peki, hangi alanlarda ne gibi adımlar atılabilir?

İş hayatının değişen dinamiklerini takip eden ve yüzünü değişime çeviren insan kaynakları, şu dönemde yetenek avına çıktı denilebilir. Bu noktada işe alımın en önemli kriteri olan 3D etkisi (Doğru kişi, doğru zaman, doğru yer) için önemli adımlar atılmaya başlandı. Yeni dönemde özellikle dijitalleşmenin de etkisiyle insan kaynaklarının görevlerinden biri de pazarlama departmanıyla birlikte doğru bir işveren markası ve insan kaynakları pazarlama stratejileri yürütmek oldu.

İnsan kaynaklarında “Marka ve Pazarlama Stratejileri” özellikle 3 konuda insan kaynaklarının rekabet üstünlüğü sağlamasına katkı sağlıyor:

Farklı şirketlerde çalışan yetenekleri cezbedebilmek,
Şirket içerisindeki yetenekleri tutundurmak,
Sürdürülebilir şirket kültürünü oluşturabilmek ve bu kültürün devamlılığını sağlayabilmek.

İnsan kaynaklarında “Marka ve Pazarlama” için hangi stratejiler uygulanmalı?
Motivasyon stratejileri
Buradaki en önemli strateji basit düşünebilmektir. Unutmamalıyız ki mutluluk ve güven hissi yeteneği tutundurma çalışmalarında en önemli faktörlerdendir. Doğru ve adaletli kurgulanmış “Performans Yönetim Sistemleri, Ödüllendirme ve Terfi Sistemleri, Öneri Sistemleri, Şirket İçi Etkinlikler ve Açık İletişim Sistemleri” şirket içerisindeki motivasyon arttırıcı önemli stratejilerin başında gelmektedir. Ayrıca düzenli kurgulanan sistemler, şirket kültürünün oluşturulmasını ve sürdürülmesini sağlamaktadır.

Gelişim ve değişim stratejileri
Şirketinizdeki yeteneklerin, özellikle son zamanlarda yapılan araştırmalara göre en önemli beklentilerinden biri; gelişim ve değişime ayak uyduran şirketlerde bulunmak. Bu sayede hem güncel çalışma ortamlarında yer edinmiş oluyorlar hem de kendilerini geliştirmeye fırsat veren bir sürecin içerisinde yer alıyorlar. Tabii bu da hem yeni yetenekleri cezbedebilmek hem de içerideki yetenekleri tutundurabilmek için en önemli kriterlerden biri oluyor.

İnsan kaynaklarının gülen yüzünü deneyimlemek
İnsan kaynakları bir şirketin hem öğretmeni hem psikoloğudur. Bu nedenle çarkın sadece bir diğer parçası olduğunuzu ve çalışanlarınızla birlikte koştuğunuzu gösterebilmek; süreçlerinizi şeffaf, empatik, barışçıl ve öğretici bir şekilde yürütmek her zaman şirketinizin lehine olacaktır. Bu sayede insan kaynakları politikalarına karşı daha olumlu bir yaklaşım göreceğinizden emin olabilirsiniz. Bu da insan kaynakları markası yaratabilmeniz için çok önemli bir kaynaktır.

Dijital ve sosyal platformların aktif kullanımı
En kıymetli adımlardan biri de insan kaynaklarının yaptığı tüm çalışmaları şeffaf ve doğru bir şekilde dijital ortamlara taşımak ve işveren/İK pazarlama stratejilerini burada kurgulamaktır. Yapılan her faaliyete, uygun olan dijital mecralarda yer vermek önemlidir. Bununla birlikte insan kaynakları markasının güçlü bir şekilde yansıtılmasıyla birlikte, özellikle son zamanlarda yaşanan yetenek avı savaşlarından daha kolay sıyrılabilirsiniz. Böylece süreçlerinizi daha yenilikçi ve güçlü kurgulayabilirsiniz.

Konuk Yazar: Gizem Topsakal Acet/İnsan Kaynakları Yöneticisi
Kaynak: kariyer.net, 18 Şubat 2021

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir