Hızlı Tüketim Sektörü (Hijyen&Kağıt Kategorisi) Tedarik Zinciri& Satın Alma Yöneticilerinin gözünden COVID 19 ve Sonrası:

 

  • Hızlı tüketim sektöründe özellikle hijyen ve kağıt üretimi tam kapasite devam etmektedir
  • İlerleyen dönemde hane halkının satın alma gücünün düşmesi ihtimali dikkate alınarak satın alma ve tedarik zinciri stratejileri belirlenmeli
  • Stok yönetimine yaklaşım, alternatif hammadde ve tedarikçi belirlenmesi konularında yeni stratejiler belirlenmeli
  • Satın alma süreçlerinde kontrat yönetiminin önemi bir kez daha kendini göstermiştir
  • Covit 19 sonrası tüketim alışkanlıkları değişebilir, hızlı tüketim sektörü pazar araştırmaları ile bu değişimi yakından takip etmeli ve hareket planı belirlenmeli
  • Dünya uzun bir süre daha, az tüketip daha çok ödeyeceği bir döneme girmektedir
  • Sürdürülebilirlik tüm sektörlerde en önemli gündem maddesi olma yolundadır
  • Bu dönemde nakit yönetimi ve alacakların tahsili başlı başına önemli bir gündem maddesi olacaktır.